Service of Support nodig ? We helpen u graag...

Service & Support : je regelt het hier

Service & SupportService & Support

 

Bowie Medical helpt u graag bij uw verzoek om service of support.

Een verzoek om service of support kan hier worden geregistreerd.

Na registratie van uw verzoek nemen we contact met u op omtrent verdere afwikkeling.

 Over de afwikkeling van uw service-aanvraag communiceren wij bij voorkeur via ons Service-Whatsapp kanaal (06-26117561) .

Het is ook mogelijk gebruik te maken van ons  Service E-mail kanaal: service@bowiemedial.nl

Waarom moet ik mijn verzoek om service eerst hier op de website registreren ?

Bij nieuwe certificerings-eisen en eisen omtrent kwaliteitsbewaking in de organisatie is centrale registratie van alle binnenkomende service verzoeken op één plek noodzakelijk.

.

We proberen met onze service procedures te voldoen aan alle eisen die voortvloeien uit huidige en nieuwe wetgeving, zoals bijvoorbeeld de eisen op het gebied van 'vigilance' die gesteld worden in de nieuwe (Europese) wetgeving voor medische hulpmiddelen (MDR - Medical Devices Regulation).

Let op:

  • Check altijd goed onze Verkoop- & Leveringsvoorwaarden, alleen onder die voorwaarden kunnen wij u helpen.
  • Check altijd goed onze Service- & Garantievoorwaarden, alleen onder die voorwaarden kunnen wij u helpen. 
  • We verlenen alleen Service & Support aan geregistreerde klanten.
  • We verlenen alleen Service & Support aan bij Bowie Medical BV gekochte zaken.
  • De kosten voor Service & Support dienen vooraf betaald te worden (tenzij volledig onder garantie).
  • In bepaalde gevallen kunnen wij een serviceverzoek alleen accepteren na ondertekening van een vrijwaring van aansprakelijkheid (Waiver).
  •  De acceptatie van een serviceverzoek kan worden geweigerd op grond van moverende redenen. 

8

Frequently Asked Questions:

Valt mijn verzoek om Service of Support onder garantie?

Alleen binnen de overeengekomen garantietermijn valt uw service-aanvraag onder garantie.

Alle garanties hebben alleen betrekking op gebreken en fabicage fouten.

De gevolgen van onjuist gebruik, slijtage, vallen, stoten etc. vallen niet onder garantie.

Lees onze Service & Garantie voorwaarden om meer te weten over onze garantie bepalingen.

Hoe zit het met de 'wettelijke garantie'?

Bowie Medical BV levert alleen aan geregistreerde zakelijke klanten met een KvK registratie (B2B). We leveren niet aan consumenten (B2C).

De wettelijke bepalingen rondom garantie bij consumentenkoop (B2C) zijn niet van toepassing op zakelijke transacties (B2B).

Bij al onze transacties gelden onze overeengekomen voorwaarden.

Heb ik recht op Service of Support?

We verlenen alleen Service & Support aan geregistreerde klanten.

We verlenen alleen Service & Support aan direct bij Bowie Medical BV gekochte zaken. 

We verlenen geen Service of Support aan 2e hands gekochte zaken.

We verlenen geen Service of Support indien derden aan de zaak hebben gewerkt,

We verlenen geen Service of Support indien sprake is van achterstallig onderhoud.

In bepaalde gevallen kunnen wij een serviceverzoek alleen accepteren na ondertekening van een vrijwaring van aansprakelijkheid (Waiver).

De acceptatie van een serviceverzoek kan altijd worden geweigerd op grond van moverende redenen. 

Kan ik een vervangend apparaat gebruiken tijdens een reparatie?

Als een reparatie langer gaat duren zullen we proberen u te helpen met een tijdelijk vervangend apparaat.

Het aanbieden/beschikbaar stellen van vervangende apparatuur is altijd onzerzijds vrijblijvend, en onder voorbehoud van o.a. beschikbaarheid van een geschikt apparaat. 

Aan het beschikbaar stellen van een vervangend apparaat kunnen kosten verbonden zijn.

Hoe lang gaat een reparatie duren?

We doen altijd ons best om een reparatie of onderhoud zo snel mogelijk af te werken.

Hoe lang bij een storing een reparatie gaat duren is echter altijd afhankelijk van de beschikbaarheid van onderdelen en de planning/drukte op onze technische dienst. 

Ofschoon wij veel onderdelen op voorraad hebben kan het voorkomen dat een bepaald onderdeel besteld moet worden.

We kunnen daarom over de doorlooptijd van reparaties en het oplossen van storingen geen garanties geven.

Hoe zit het met (periodiek) onderhoud?

U bent als klant zelf verantwoordelijk voor het tijdig regelen / aanvragen van een (periodieke) onderhoudsbeurt.

In principe moet een apparaat voor onderhoud binnenkomen op onze technische dienst.

In bepaalde gevallen kan bij uitzondering ook onderhoud op locatie plaatsvinden. Hier zijn extra kosten aan verbonden.

De prijzen voor een onderhoudsbeurt kunnen per apparaat variëren.

Hoe regel ik bij service het transport van mijn apparaat naar Bowie Medical BV?

De kosten voor verzending/transport van een apparaat dat voor reparatie of onderhoud moet binnenkomen op onze technische dienst (heenreis) zijn voor rekening klant. 

Indien na diagnose blijkt dat een reparatie onder garantie valt is het terug transport voor onze rekening. 

In specifieke gevallen kunnen wij proberen te helpen met het vinden van geschikte verzend / transport oplossingen 

Bij onderhoud en reparaties buiten garantie zijn de kosten voor heen- en terug verzending/transport voor rekening klant. 

Is service op locatie mogelijk?

Reparatie of onderhoud op locatie is soms mogelijk.

De beoordeling /afweging of service kan worden verleend op locatie, of dat het apparaat voor de gewenste service moet binnenkomen op onze technische dienst wordt door ons gemaakt en is bindend.

Als service op locatie plaats kan vinden worden altijd voorrijdkosten berekend.

Voorrijdkosten moeten altijd vooraf betaald worden. 

Moeten de kosten voor reparatie of onderhoud vooraf betaald worden?

De kosten voor onderhoud of reparatie moeten standaard vooraf betaald worden.

We sturen het gerepareerde of onderhouden apparaat weer naar u terug na ontvangst van uw betaling.